Diari Kembara

Alhamdulillah...

Akhirnya tawaran dan ajakan teman2 untuk ke daerah Semporna kuturuti setelah memohon izin daripada kedua ibu bapa. Mula2 risau juga tak dizinkan, maklumlah ayahanda dan ibunda ni memang susah sikit lepaskan puteri tunggal keluarga ni berjalan2 kecuali ke program2 yang memang kena bermalam. Banyak soal siasat :)



Kembara bermula dari rumah Aisyah. Sempat lagi kami singgah ke rumah Kak Sal ( housemate Asmah dan Hajiyah) sebab nak ambil kunci. Terima kasih Kak Sal sebab menjamu kami dengan sup tulang + soto, makaroni, cendawan sos tiram dan biskut raya. Kenyang :)

Rasa gembira sangat sebab dapat juga berkumpul bersama sahabat2. Selain untuk melepaskan bebanan dan tekanan masing2 juga untuk meraikan sahabat yang bakal menamatkan zaman bujangnya 24hb ni. Nampaknya dia tersingkir lebih awal selepas Hasnuri. So, kami yang tinggal ni akan terus bersaing merebut gelaran juara paling lama bertahan dalam kelab 82, 83 dan 84..hehe...





Kami merancang untuk singgah tempat2 menarik di daerah Semporna dan akan balik keesokan harinya di sebelah petang. Dalam perjalanan tu dapat pula mesej daripada Mirah. Rupanya Aisyah kena jaga exam STPM. Boleh pula la c aisyah ni lupa jadual. Tension2. Nampaknya kena balik lepas subuh la esoknya. Sabar je..

Memandangkan kami akan balik selepas subuh, maka kami tak akan terus ke Floating selepas singgah di pakalangan (betul ke ejaan ni?huhu)...macam biasa, aktiviti kami berposing dan bergambar tapi tak mau la tunjuk yang aksi2 tu. Sebagai tatapan orang2 tertentu je...malu :p

Sebenarnya dah 3 tahun tak jejak ke semporna ni. Kali terakhir tahun 2006 sebab hantar abang ke rumah mertuanya ( abang kawen dengan orang semporna) so, malam tu juga selepas kami dinner terus melawat abang di rumahnya..jangan tak tau rumah2 orang semporna besar2 dan sangat cantik. Asyik tangkap gambar je sepanjang jalan (tu lah kamera habis bateri..haha) Oh ya, terima kasih banyak2 kepada orang Tanjung Kapor yang sudi belanja kami makan malam dan tunjukkan kami jalan ke rumah kakak ipar.. Lain kali belanja lagi ya :p










Esoknya selepas subuh kami bertolak balik ke Tawau dan bermusafir lagi ke Felda Umas. Ni pun first time sampai.. kami breakfast kemudian hantar Aisyah ke sekolah tempat dia jaga exam. Sementara tunggu Aisyah, kami round2 Felda. Penatnya...... Balik Sg. Imam (rumah Kursiah) rehat dan bersolat. Sambung lagi ke Table ( Tmn Bukit Tawau) masuk free sebab ada pakcik keja di sana..best dapat mandi sungai...Esok saja kita balik rumah masing2 ya (tido rumah kursiah)..Malam ni boleh bincang2 yang patut:)






Sebelum balik rumah, breakfast sama2 di Tmn Semarak. Balik ke rumah masing:) Otw jumpa dengan Hajrah, ajak balik rumah dulu before miting pukul 9.30 di pejabat untuk program pelancaran kelab Aulad. Alhamdulillah..banyak sungguh kenangan indah di permusafiran ini..ada rezeki kita bermusafir lagi ya tapi dengan ahli kelab yang masih bertahan la..hehe..

Terima kasih sahabat2...

2 comments:

Nadiah Sidek December 5, 2009 at 10:27 AM  

seronoknya jln2. enjoy ur day sblm kahwin. nnt dh kahwin takde peluang dh nk jln2 dgn shbt2 cmtu. hehe..

p/s: akk pun jenis ssh mak ayah nk lepaskn gi mana2 ;)

hanaizor83 December 6, 2009 at 8:26 PM  

btol tu kak..lepas ni kurang la komuniti..hehe..
seronok zmn bujang ni!

-ank tunggal pompuan mmg gtu agknya ye kak? :)