Pedulikah kita?

http://www.harakahdaily.net/bm/index.php/terbaik-dari-harakah/syahidnya-anak-pemimpin-tertinggi-hamas.html

Palestin...
Entah kenapa hatiku rasa terusik dengan berita kesyahidan anak pemimpin tertinggi Hamas..bukan tidak pernah kita mendengar berita kesyahidan dan kematian rakyat Palestin..acapkali dan kita seperti sudah lali...kadang- kadang jiwa terasa beku dan tak mampu untuk merasai lagi perjuangan darah dan airmata mereka..zalim kah diri ini?
Berjayanya golongan kuffar menodai jiwa kita..bukan sepuluh atau seratus jiwa tapi berjuta- juta jiwa kita telah diracun dan disimbah 'asid'...
Betapa kita terlalu zalim kerana membiarkan mereka bersedirian...betapa zalim kita membiarkan anak- anak kecil itu menangis kerana kehilangan ibu bapa, abang, kakak dan seluruh keluarga mereka di tangan zionis..lantas, apa yang kita boleh buat? Beku..sekali lagi hati dan otak kita beku..mungkin kita rasa terkesan tapi ianya sebentar sahaja..dan begitulah kita setiap kali..
Wahai saudara seakidah...apakah kita tidak ada doa yang boleh dihulurkan? ya Doa itulah bantuan kita meskipun jarak kita beratus ribu kilometer jauhnya daripada mereka..doa' kan mereka..mereka mengharapkan doa seluruh kaum Muslimin..

" Ya Allah, selamatkan dan bantulah perjuangan saudara seakidah kami menentang mereka yang zalim..menangkan mereka supaya tempat suci umat Islam terus terpelihara sebagaimana Engkau memenangkan Solahuddin al- Ayubbi suatu masa dahulu..."..amin..

InsyaAllah dengan doa' kita semua akan meringankan penderitaan dan kepiluan mereka...

Ingatkan diri bahawa hidup ini tidak lama..akhirat jua tempat kita akan kembali nanti...
Salam Perjuangan dan salam mujahadah buat diri ini dan seluruh kaum muslimin dan muslimat..