WARKAH BUAT WANITA..



WANITA,
Keindahanmu itu bukanlah bahan jualan untuk diperdagangkan, bukan juga bahan pameran untuk ditayangkan, tapi adalah anugerah untuk kau pelihara dan syukuri. Kecantikan merupakan satu rahsia, bilamana rahsia terbuka ianya menjadi soal biasa yang tidak menimbulkan rasa, daya dan gaya . Setalah itu , di mana lagi keistimewaan golongan yang bernama wanita…


ADUHAI WANITA,
Usahlah lupa, Wanita pernah diperhamba dan maruahmu pernah dijaja. Ketika itu, dimana martabatmu? dan di mana harga keindahan tubuhmu dicelah kegelapan itu?

Islam hadir menyinar kejahilan , membawa hijab menutupi keayuanmu, dan membawa keimanan memartabatkan maruahmu.


MENGAPA WANITA??
Tika dalam zaman gelita kau diperkosa namun setelah hadirnya cahaya kau menjadi lupa, mengapa kini kau meninggalkan pakaian Islam yang telah memartabatkanmu, dan mengapa kini kau tinggalkan keimanan yang telah memuliakanmu, apakah kau inginkan kehinaan terus menghiasi insan yang bergelar WANITA.


RENUNGKANLAH WANITA,
Cukuplahlah fitnahmu menggegarkan dunia, cukuplah kecantikanmu menggelorakan jiwa, dan cukuplah lenggokmu mencairkan taqwa. Usahlah kau memperagakan lagi kejelitaanmu sekadar mencari kasih yang fana. Selubungilah jiwamu dengan taqwa agar keabadian cinta-Nya hadir membahagiakanmu. Tiada erti kasih manusia tanpa rahmat danredha-Nya.


SEDARLAH WANITA,
Harga dirimu terlalu tinggi. Namun mengapa dikau sanggup menjajanya. Dikaulah perhiasan dunia yang berharga. Tanpamu tiadalah yang menghiasi darul fana ini.Kembalikanlah sinar keimanan Maryam dalam dirimu. Semailah ketabahan Hajar di sanubarimu. Tanamlah ketaqwaan Rabiatul Adawiyah di dalam jiwamu agar kesuraman dunia akan bersinar. Sesungguhnya Adam tidak mampu berdiri tanpa insan yang bergelar WANITA...