Aktivitiku

Beberapa hari cuba update blog. Gagal. Hari ni, Jumaat berada d rumah sendiri di teratak ayahanda bonda aku cuba menulis sesuatu. Berjaya.

Baru selesai menyiapkan bahan- bahan penerbitan untuk Mesyuarat Agung Tahunan Kawasan. Sebenarnya tak banyak cuma pamplet, cover buku, bookmark dan ucaptama. Tapi, bagi golongan amatur seperti aku ni, benda2 ni macam susah sangat. Inilah pertama kali dalam hayatku jadi AJK Penerbitan. Terima kasih la kepada Cik Pengarah yang dengan rela dan gembira melantik aku yang "hebat" ni. Lepas ni, sesiapa yang nak melantik AJK penerbitan untuk program, bolehlah lantik aku lagi..haha

Gembira berada di rumah sendiri. Merehatkan diri dan otak yang sarat dengan kerja2 yang banyak di sekolah. Balik nanti banyak laporan kena siapkan. Siapa cakap jadi cikgu mudah? Tekak ni pun masih terasa perit sebab menjerit2 dengan budak2 di sekolah. Penat sangat2.

Petang Khamis kelmarin, selepas sekolah terus balik ke Tawau bersama Efah ( tuan punya kereta) dan Asmah ( Singgah kejap di rumah ambil barang). Housemate yang lain sudah lesap dari rumah. Pantang cuti, memang pakat2 balik Tawau punya. Sorang lagi balik Sandakan. Pengantin Baru di rumah kami. Kesian kan, jauh daripada suami. Sampai di rumah sudah pukul 9.30 malam. Macam la Semporna- Tawau tu jauh sangat. 
Sebenarnya singgah di Giant lagi sebab nak bersolat jamak qasar. Lepas tu singgah makan sambil tunggu parents Asmah datang ambil. Maklumlah tiada kereta sendiri lagi..Insya Allah, coming soon.

Hari2 seterusnya merupakan perjuangan hidupku yang masih tidak pasti. Justeru, perlu bersiap sedia menghadapi hari perjanjian denganNYA. Semoga pekerjaan ini adalah ibadah yang tak akan hentinya meskipun hati kadang kala kurang gembira.

Esok perlu menghadiri usrah dan meeting terakhir sebelum Mesyuarat Agung Tahunan yang diadakan pada hari Ahad. Dan esok juga menghadiri kenduri kawen kak Ira (kakak kepada seorang sahabat- Hajiyah)..Selamat Pengantin Baru Kak Ira. Semoga bahagia hingga syurga (berseri- seri wajah Kak Ira petang tadi..hmm)..